A foodpanda (NetPincér) is csatlakozott az Amnesty International Magyarország kampányához

A foodpanda (NetPincér) is csatlakozott az Amnesty International Magyarország kampányához

A NetPincér mostantól foodpanda! Kövesd velünk az átváltozásunkat!

A 2020-as nemzetközi nőnap más volt, mint a többi. Akkor indította el ugyanis az Amnesty International Magyarország az Egy Lépéssel Közelebb kampányát, ami a női egyenjogúság egyik fontos aspektusára hívja fel a figyelmet: a bérezés egyenlőtlen megoszlására nők és férfiak között.

Büszkén csatlakoztunk a
kampányhoz, amelyről most felfedjük a részleteket.

 Bár a háttérben fáradhatatlanul dolgozunk azon, hogy a foodpanda (NetPincér) étteremkínálata hétről hétre a lehető legváltozatosabb étlapot vonultassa fel előtted, azért a társadalmi felelősségvállalásról sem feledkezünk el.

Arról például már korábban is olvashattál, hogy milyen alapítványokat vettünk pártfogásunkba (és tavaly karácsonykor a segítségetekkel több mint 2 millió Ft adományt gyűjtöttünk nekik), de most megint egy újabb lépcsőfokhoz érkeztünk el: a nemek közötti béregyenlőséghez.

Ha azt kérdeznéd mi a probléma a bérekkel…

 … akkor azt válaszolnánk, hogy az Egyenlő Bánásmód Hatóság felmérése szerint[1] a magyar nők átlagosan 13-17%-kal keresnek kevesebbet ugyanabban a pozícióban dolgozó férfi kollégáiknál. Ráadásul a tapasztalat azt mutatja, hogy ezek a különbségek az évek múlásával csak nőni fognak, így mire elérjük a nyugdíjaskort egészen tarthatatlanná válik a helyzet az időskorúak ellátása szempontjából is.

Hogy mit jelent mindez a számokat tekintve? Példának okáért az már a Központi Statisztikai Hivatal 2019-es első féléves adataiból[2] is remekül látszik, hogy a férfiak keresete átlagosan bruttó 68 000 Ft-tal volt magasabb havonta, mint a nőké.

Mint azoké a nőké, akiknek a munka után hazatérve kezdődik a második műszak a háztartással kapcsolatos teendők és a család ellátásával. Ez olyan láthatatlan munkának minősül, aminek, ha hozzáadjuk az értékét a kézhez kapott fizetésekhez, még nagyobb különbségeket látunk a bérpapír végén.

Fontos megjegyeznünk, természetesen ezzel nem azt mondjuk, hogy minden egyes háztartásban ennyire egyenlőtlenek a viszonyok és a szerepek, mert a pozitív változás ezen a téren is elkezdődött. Azonban az összképet tekintve egyelőre nincs okunk a bizakodásra: a jelenlegi fejlődés ütemét tekintve, 82 évre volna szükség ahhoz, hogy Magyarországon is kiegyenlítődjenek a bérek.

Mi azonban inkább nem várnánk 2102-ig

Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy csatlakozunk az Amnesty International Magyarország Egy Lépéssel Közelebb kampányához, ami apránként felgyorsítaná ezt a most még végeláthatatlannak tűnő folyamatot. Kezdjük tehát azzal, hogy első lépésként átláthatóbbá tesszük a fizetések nemek szerinti megoszlását.

Az Amnesty International Magyarország kampányának lényege éppen az, hogy a kezdeményezéshez csatlakozó önkormányzatok, szervezetek és vállalatok egy éven belül, azaz 2021. március 8-ig bezárólag nyilvánosságra hozzák a náluk dolgozó férfiak és nők bérei közötti különbségeket.

Mi itt, a foodpandánál (NetPincérnél) örömmel csatlakoztunk ehhez a kezdeményezéshez számos önkormányzat, a BKK, a BKV és például az IKEA társaságában, hogy példát mutassunk a még bizonytalan vállalkozásoknak. Együtt, közösen és izgatottan várjuk a fejleményeket, hiszen a következő lépés egy olyan jogszabály-módosítási tervezet benyújtása lenne, ami évről évre kötelezővé teszi a vállalatok számára a bérszakadékra vonatkozó adataik nyilvánosságra hozatalát.

Reméljük, hogy minél több vállalat hozza meg azt a felelős döntést, amire mi is rábólintottunk a foodpanda (NetPincér) berkein belül.

Amennyiben azt szeretnéd, hogy a te munkahelyed is rálépjen a bérkiegyenlítés ösvényre, tájékoztasd őket a kezdeményezésről, küldd el a munkáltatódnak ezt a
mintalevelet és kövesd figyelemmel a fejleményeket a #EgyLépésselKözelebb hashteg követésével.

Ha pedig megéheznél munka közben, csillapítsd az éhedet a foodpanda (
NetPincér) kínálatából.

[1]Egyenlő Bánásmód Hatóság: A férfiak és nők közötti jövedelem-egyenlőtlenség és a nemi szegregáció Magyarországon – https://www.egyenlobanasmod.hu/sites/default/files/kiadvany/TAMOP_EBH_1_szakertoi.pdf

[2] Központi Statisztikai Hivatak; Statisztikai Tükör: Munkaerőpiaci Folyamatok I. félév – http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/mpf/mpf1906.pdf

Szeretnél értesülni az egészséges életmóddal kapcsolatos hírekről, akciókról?
Értesítést kérek!*
*Az e-mail cím megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy a NetPincér (Viala Kft.) hírlevelet,
ajánlatokat küldjön nekem az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően.
NetPincér.hu
A NetPincér 1999 óta gondoskodik az éhes emberek kiszolgálásáról, rendeléseket a NetPincér.hu weboldalon és applikációkon keresztül is le lehet adni. Az eredetileg magyar alapítású cég mára már a németországi központú nemzetközi anyacég, a Delivery Hero hálózat tagja, melynek leányvállalatai 40+ országban vannak jelen. A NetPincérhez csatlakozott 2018-ban a pizza.hu és ugyanebben az évben indítottuk el saját ételfutár szolgáltatásunkat is NetPincér GO néven. A NetPincér jelenleg 800+ településen érhető el hazánkban, a NetPincér GO szolgáltatási körét pedig az elmúlt napokban is bővítettük, így már 27 városban vagyunk jelen saját futárszolgáltatásunkkal. Rendelőink összesen több, mint 2500 partnertől választhatnánk már: legyen szó egy finom reggeliről, kiadós ebédről, egy kis pékáruról vagy akár a heti élelmiszerbevásárlásról. 2020. január 1-től a vállalat 100%-ban karbonsemlegessé vált, továbbá büszkék vagyunk arra, hogy a NetPincér felületén keresztül alapítványok támogatására is lehetőség van. A NetPincér felületén jelenleg az alábbi szervezeteket lehet támogatni: Élelmiszerbank Egyesület / Közösségi Erdőkért Alapítvány / Magyar Ifjúsági Vöröskereszt / Mosoly Alapítvány / Ökológiai Művelődés Alapítvány / Vigyél Haza! Alapítvány

Hozzászólások

comments